onsdag den 30. juni 2010

Skyer og kakaomælk


Solen havde svært ved at komme igennem skyerne i dag. En lidt energisk vind blæste konstant nye skyer ind foran den. Tarveligt!! Når den nu så gerne vil skinne på os, så lad den da ;-) Arbejdet foregik udendørs i dag, og det blev en lidt blandet fornøjelse.

Der er fodboldskole på den lokale skole, jeg kører forbi hver morgen. I morges holdt jeg for rødt, mens en fodbolddreng gik over vejen. Sportsklædt med fodboldstrømper, shorts, t-shirt og sportstasken over skulderen. Klar til en dag fuld af fodbold og et stort energiforbrug. Han så så frisk og klar ud - og så fik jeg øje på bagerposen i hans ene hånd og kakaomælken i den anden ... Dér knækkede det idylliske billede af 8-9 årig dreng på vej til fodbold, fuld af energi, og en krop kørende på gode og ernæringsrigtige fødevarer. Ikke fordi jeg er helsefanatisk og handler ved bageren, men jeg ville aldrig sende mine piger afsted sådan om morgenen. Hverken med den type morgenmad eller med maden i hånden. Måske er jeg fordomsfuld lige nu, og måske drengen er fyldt op af havregryn hjemmefra og har en god madpakke i tasken. Meeeeeen ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!