mandag den 14. juni 2010

Fodbold, firkanter og franske knuder


Som de fleste nok ved, har DK i dag spillet sin første kamp ved VM. Jeg kunne ikke se den på tv, men jeg hørte den i stedet på P3 over computeren . Samtidig læste jeg en live-blog (vistnok...), som indimellem var hurtigere opdateret end kommentatoren i radioen?!? Det var ok spændende, men dog ikke særlig timet, at DK lavede selvmål, mens jeg var på toilettet. Og endnu mindre timet, at jeg drejer ind på børnehavens p-plads i samme sekund, som Holland scorer til 2-0. Weeeeee, piger - kom, nu skal vi hygge! Det er nu ikke fordi, det betyder alverden for mig, hvordan det går landsholdet i fodbold - men det er da fedest, når det går godt. Radioens udsendte forsøgte at berolige lytterne ved at sige, at nu var det vigtigt, at man huskede, det er en tunering, og at DK godt kan nå at klare skærene. Hvis altså ... og så en masse snak, og jeg hentede pigerne.

Nok om fodbold! I går fik jeg syet et par firkanter, eller rettere 4 stk, sammen til en rektangulær nålepude. Indtil nu har jeg brugt min svigeroldemors med korssting, men hun har ikke haft brug for ret mange nåle, for den er ikke specielt stor. Nu gik den altså ikke længere, og den nye er ca. 3 gange så stor. At det så måske er liiiige i overkanten, snakker vi ikke mere om ;-) Men fin er den, og nålene behøver ikke at stå oveni hinanden mere. Stoffet er rester af forholdsvis nye stoffer, mens det med æblerne er en rest tilbage fra min mormors tid. Den færdige nålepude har jeg ikke taget billede af endnu ...



I dag har jeg været på biblioteket og låne et par bøger om broderi. Hold op, nogle fine ting man kan lave! Masser af gode forslag til monogrammer, fine mønstre, broderi på tasker, tøj, sko, og meget andet sjov. Jeg vil gerne begynde at brodere lidt, jeg synes det er så flot. Nu skal jeg bare finde ud af hvad, der skal broderes - og ikke mindst hvor! Jeg er nok mest til bagsting, kædesting, fladsting og franske knuder, og så forestiller jeg mig nogle lidt naive blomster, bogstaver eller tilfældige mønstre.

Nu må vi se, hvad det bliver til ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!