onsdag den 9. juni 2010

Kan det blive bedre??


Er hjemme igen i dag. Det er vist den rigtige beslutning. Jeg kørte på lavt blus i går. I dag ligeså. Fordi jeg ved, at det er dét, jeg har brug for. Jeg brugte aftenen på at hækle videre på tæppet. Det virkede som det rigtige; jeg har et "issue" omkring at være produktiv. Gerne hele tiden - altid. Jeg skal helst have et produkt at vise frem. Ikke nødvendigvis for andre, men for mig selv. Det giver en god følelse - men er også medvirkende til, at jeg stresser mig selv. Hækletøjet er et godt produkt at have, fordi dets voksende størrelse er et synligt bevis for, at jeg er produktiv. Samtidig sidder jeg ligeså stille, og tankerne kan ikke flyve for langt væk. De er nødt til at cirkulere omkring maskerne, farveskift og det, der kører i tv imens.

Mange andre end mig har set lyset med nørklerier, men i aftes var den første gang, jeg sådan RIGTIG følte den "healende" effekt af at lade hækleriet suge min opmærksomhed, beskæftige mine hænder og mine tanker - afslapning på den produktive måde. I LIKE IT!

Så i morges, da pigerne var afleveret og her var ro, fandt jeg hækletøjet frem igen. Nu er der kommet en orange stribe ovenover den multifarvede fra i går, og den orange er netop afløst af en lilla. Jeg drikker kaffe imens, sidder lunt og godt under tæppet og bare nyder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!