mandag den 3. maj 2010

Så kom jeg derud


Endelig kom jeg i gang. Potterne udenfor har set frygtelige ud. De to trækasser har fået nyt jord. I den ene er min mors valmuer plantet. Den anden får senere selskab af Ældstemusens sommerblomster. De står i stuevinduet, indtil vi har spist aftensmad, og den lille er puttet. Så er det mor-ældstedatter-tid. Det er dejligt at dele sådan noget med hende. Jeg håber, jeg kan smitte hende med have- og blomsterglæde!

Krukkerne bliver med lidt af hvert. Løvefod i den ene, persille i en anden, mamelukærme i en tredie, studenternelliker i en fjerde og noget, jeg ikke ved hvad hedder, i den sidste. Dilden er sået i et hjørne af valmuerne, mon ikke det går? Jeg måtte droppe rabarberne, de kunne ikke klare vinteren i en trækasse dækket med sne. Øv!! Elsker rabarber.

Hvor bliver det godt, når det hele blomstrer :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!