søndag den 9. maj 2010

Hækling og skumbad


Jeg har hæklet videre på tæppet. Ad flere omgange. Andre ting skulle også passes. En tur udenfor med begge piger på cykel. Mindstemusen har smidt bleen siden sidst, så vi måtte holde pauser, fordi hun synes sadlen var hård ;-) Himlen truede over os. Regn blev det ikke til. Og da vi kom ind igen, klarede det op. Nu er vejret ligeså fantastisk, som da jeg stod op i morges!

Vasketøjet har blafret i vinden. Jeg kan falde helt i staver ved at kigge på tøj, der hænger ude. Jeg tænker på den have, jeg håber at få inden alt for længe. Hvordan jeg vil nyde hvert et græsstrå, hver en blomst, træerne, endda ukrudtet tror jeg. Det er jo MIT, og intet ukrudt uden en have ;-)


Pigerne har skumbadet sammen. De holder fast i kanten af vores store plastbadekar og hopper. Hopper og hopper indtil karet er fuldt af skum. Så leger de flødebollekamp. Det gælder vist om at sjaske den anden ind i skum ... jeg fandt ikke helt ud af det. Jeg holdt mig på afstand med hækletøjet i hænderne og benene op. Det kan nemlig lade sig gøre at sidde i lænestolen OG holde øje med badenymferne samtidig. Vandet undgik jeg dog ikke, da de skulle op, og den lille ville skylle den store ...

Dejlig weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!