søndag den 1. august 2010

For 4 uger siden ...


... var min sommerferie helt ny og ubrugt. Nu er den næsten færdig. Det har været en alletiders ferie, bedre end jeg har turdet håbe på. Jeg har ikke fået lavet ret mange kreative ting. I mit hoved var der planlagt mange sy-projekter, et strikket tæppe og lidt broderi. Jeg har fået strikket en del i den første uge af ferien, og på krea-dagen hos min moster fik vi lavet en nederdel til hver af pigerne. Det er dét.

Til gengæld har jeg hygget mig med Manden og pigerne og den øvrige familie. Det har vi trængt til. Vi er kommet sent i seng og har hygget i nattøj til langt op ad formiddagen. Det har bare været FERIE!!! Vi har snakket meget om skole med Ældstemusen, som inden længe bliver skolebarn. Samtidig skal Mindstemusen vænne sig til at gå i børnehave uden sin storesøster. Vi voksne skal finde ud af, hvordan vores nye hverdag hænger bedst sammen. Hvem henter hvem og hvornår?

Egensefærgen


Det er lidt, som om et nyt kapitel starter. Et nyt år begynder for mig på arbejde. Det første, hvor jeg har været medicineret rigtigt, og hvor jeg ikke skal rende til psykolog og psykiater hver uge. Det har taget meget energi, og nu håber jeg, at tiden på arbejde bruges på arbejde og ikke på at tænke på alt mulig andet. Samtidig håber jeg at kunne udnytte mine korte dage bedre - eller i hvert fald på den måde, de oprindelig er tænkt; til at lave ting, JEG har lyst til, og ikke til at smide mig på sofaen, fordi det er det eneste, jeg kan. Jeg glæder mig til at komme på arbejde i morgen :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg bliver sørme glad over at læse at du glæder dig til at begynde på hverdagen igen !
    Sådan burde det være for alle, for det er trods alt , hverdage vi har flest af :-)

    SvarSlet
  2. Hej Miri - Ja, det er dejligt, ik'!

    SvarSlet

Det er hyggeligt med en kommentar!