onsdag den 4. august 2010

Modellervoks + hækling


Vi lavede modellervoks på arbejdet i dag. Vild succes! Bare lidt mel og salt rørt sammen med kogende vand og olie + frugtfarve = lækker, lækker modellervoks. Det kunne der bruges laaaaaaang tid på ;-) Jeg er ikke den store kunstner udi modellervoks, men hyggeligt var det!

Det er ikke nemt at fange den rigtige farve ... den turkise er den rigtige

Hjemme har den også stået på modellervoks. Dog den kunstigt lugtende (stinkende!) Play Doh. Måske vi skulle lave en produktion af den hjemmelavede - så er det heller ikke så dyrt at skifte ud, når farverne bliver blandet sammen eller bliver alt for nussede. Og så kan man jo HELT SELV bestemme farverne! Pigerne elsker at lege med det, og mens jeg skriver her, får jeg serveret kaffe, pande-kager, smoothies og småkager i en lind strøm.

I går fik jeg hæklet videre på det nye, lille projekt. Det skal blive til en lille kurv, der kan hænge. Garnet skal være dobbelt for at kurven kan holde faconen, så det er ret hårdt at hækle det. Det kom lidt bag på mig, så jeg nåede ikke så langt, som jeg havde forestillet mig. Jeg hæklede i sofaen efter pigerne var puttet, og det er egentlig sejr nok i sig selv. Jeg kunne holde til en time, så var hænderne brugt nok for én aften. Jeg fortsætter i aften, færdig skal den nok blive :-)

4 kommentarer:

  1. Sikke noget dejligt modellervoks, I fik kreeret :)

    SvarSlet
  2. Hej Mette - ja, i den fineste farve :-)

    SvarSlet
  3. Man bliver vel aldrig gammel til modellervoks! Og ja, sikke en smuk farve :) Kurven er også rigtig fin :)

    SvarSlet
  4. Hej Gowry - tak for de søde ord! Og du har forhåbentlig ret i, at man aldrig bliver for gammel til modellervoks ;-)

    SvarSlet

Det er hyggeligt med en kommentar!