søndag den 3. januar 2010

Sidste feriedag


Jeg er lidt mærkelig tom i hovedet i dag. Måske det er fordi det er sidste feriedag. Måske det er tanker om, hvad det nye år mon bringer. Eller hvad der skete i det gamle? Fik jeg nået det, jeg gerne ville? Eller burde? Der skete ting, jeg helst var foruden. Ting jeg er glad for. Noget, der kunne være ligegyldigt. Jeg er blevet en hel del klogere på mig selv, både på godt og ondt. Jeg håber, jeg kan bruge det i det nye år til at komme videre og være mere klar på de udfordringer og oplevelser jeg får i 2010.
Polka :-)

3 kommentarer:

  1. Jeg hører tit mig selv sige at nytårsaften er en aften som alle andre, men det passer jo ikke helt! den tid på året er altid forbundet med både vemod og forventning (for mig altså, jeg ved jo ikke hvordan andre har det) Men jeg har også de tanker om det forgangne, brugte jeg tiden godt nok, nød jeg det nok? Hvor børnene blevet store, næste år vil jeg.....
    Jeg håber denne eftertænksomhed kan gøre det nemmere at lære at bruge tiden NU. Godt nytår knus Heidi

    SvarSlet
  2. Oh, det kender jeg godt. Især nu, hvor jeg netop har afsluttet min barsel, tænker jeg på, hvordan jeg fik brugt tiden. Og da en kollega i dag - første dag på job - spurgte "Nå, hvad har du så lavet på din barsel - altså ud over at passe barn", kom jeg da for alvor til at tænke over det. Ikke mindst fordi, jeg kunne høre på ham, at det ikke var ting som "lave madplan", "rydde op" og "vaske sindssygt meget tøj", han mente. Men det er de ting, jeg nåede, og selv om de ikke lyder af meget, så var det lige nøjagtigt de ting, der var brug for, da jeg lavede dem :-)

    Rigtig godt 2010!

    SvarSlet
  3. Jeg tror også, at bare man har det godt med det, man laver, så pyt med om det er "effektivt nok." Der vil altid være mindre sjove ting, der skal laves, man må bare huske at lave noget sjovt bagefter. Det skulle næsten være mit nytårsfortsæt ;-)
    Polka

    SvarSlet

Det er hyggeligt med en kommentar!