onsdag den 6. januar 2010

Moralske skrupler!

Jeg er blevet hjemme fra arbejde i dag. Politiet har frarådet al unødig udkørsel. Jeg bor i den modsatte ende af byen i forhold til arbejdet. Ingen busser kører. Jeg kunne selvfølgelig gå på arbejde. Det ville tage 2 timer. Og så skulle jeg også hjem igen. For at arbejde 5 timer ... Pigerne er også blevet hjemme i dag. Pædagogerne har jo samme problem.

Jeg kan så se, at mange alligevel kommer på arbejde. Nogen, der bor længere væk end mig. Hvad er egentlig unødig udkørsel? Skal man risikere liv og lemmer for at møde på arbejde? Jeg sidder her med dårlig samvittighed. Burde man tage afsted på sådan en dag? Hvad vejer tungest - ens forpligtelser overfor arbejdet eller politiets ord? Jeg synes sgu, det er svært. Det bliver slet ikke hyggeligt indeni mit hoved i dag. Jeg ved, jeg kommer til at bruge hele dagen på at overbevise mig selv om, at det er ok at blive hjemme. Jeg bliver nok trukket i løn for i dag, men pyt med det!

Jeg har altid synes, at dem, der bliver hjemme fra arbejde pga. sne, når andre kan komme frem, er nogen fjolser. Hvorfor kan de ikke tage sig sammen og komme afsted? På en eller anden måde kan man jo altid komme frem. Men nu sidder jeg her selv. Kunne vel nok have taget mig sammen i morges - også da jeg læste at der var snekaos. Ordentlig påklædning og så afsted ... argumenter for det ene og for det andet. Nu stopper jeg!

Polka :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!