søndag den 10. oktober 2010

Brugt søndag!

Min søndag er godt og grundigt brugt. Efter en langsom start tændte vi op under kedlen og fik gjort hovedrent. Manden tog sig af køl og frys, som blev rengjort og iset af. Bagefter fandt tingene på plads i en bedre orden end nogensinde før. Jeg ordnede pigernes værelse sammen med dem. Jeg ved ikke, hvad der sker derinde, men der er ALTID en sort sæk affald, når vi er færdige. Gamle tørre tusser, krussedullede papirer, køkkenrulle pakket om testellet - ja, hver del for sig! - små papkasser, som de tidligere har sværget var uundværlige og ... jeg kunne blive ved. De klager ikke over udsmidningsprocessen, heldigvis, og nyder virkelig deres værelse bagefter.

Samtidig fik Mindste sit tøj ind på værelset. Indtil nu har det været i soveværelset, fordi der engang var pusleplads dér, men det er slut nu. JEG HAR FÅET MIT HELT EGET HJØRNE!!! Det havde jeg også før, men der var hylderne ligeover mig fyldt med pigetøj, nu er der stof, mønstre, skråbånd, tråd og andet godt. Det er fantastisk. Det, "mit helt eget sted" jeg længe har sukket efter, er nu en realitet :-)

Efter en oprydning og ny plads til tingene, tilbragte jeg derfor eftermiddagen foran symaskinen, hvor 1½ nederdel til Ældste blev færdig. Hun elsker den. Den kan strutte på den HELT rigtige måde, når hun drejer rundt. Den anden ½ må vente. Foran venter en travl uge!

2 kommentarer:

Det er hyggeligt med en kommentar!