søndag den 25. juli 2010

Igen - hjemme igen


Denne gang fra ferie i mine forældres sommerhus. Skønt, skønt, SKØNT vejr. Vi kunne ikke bede om mere! Sol, høje temperaturer og tilpas vind, så jeg ikke blev "varme-skør" i hovedet ;-)

Pigerne har nydt, at huset ligger lige ned til stranden, så det er nemt både at bygge sandslotte og bade. Jeg har tilbragt meget tid på stranden med at holde øje med de to badenymfer, hvilket jo kan kombineres med at finde fine sten og sten med hul i. Sidstnævnte tror jeg, havde samlet sig på vores stykke strand, for jeg fandt knap 30. Min mor fik dem, pigerne satte dem på snor, og nu pynter de i træer og på plankeværk.


Min farfar og farmor har haft sommerhuset, som min far så arvede. Jeg er derfor kommet der hele mit liv, og elsker at være der. Når jeg kommer dertil, er det første jeg gør, at gå om på græsplænen, nyde udsigten over vandet og trække den gode, friske luft helt ned i lungerne. Jeg forbinder ferier der med sommer, sol, badning, afslapning, måltider i det fri og kortspil. I år ingen undtagelser, bortset fra at det ikke længere er mig, der bader ... men det er en anden historie ...


Min søster og mine forældre har været i sommerhuset samtidig med os, så det har også været en kærkommen mulighed for at få lidt aflastning i forhold til pigerne. Jeg kan mærke, at det virkelig tærer på kræfterne at have ferie så længe sammen med de to krudtugler. Jeg var kørt helt i bund, inden vi tog afsted. Dejligt, at moster kunne bade med dem, mormor spille kort og morfar læse historier, så Manden og jeg kunne få lidt tid alene og sammen uden pigerne.
Nu bliver vi hjemme resten af ferien ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!