søndag den 13. december 2009

Halvvejs i kjolerne ... næsten!

Nu er Mindstemusens kjole næsten færdig. Den har fået en fin elefant på foran. En elefant, min far tegnede, da jeg var et par år gammel, og som min mor syede på ryggen af en mørkeblå fløjlsvest. Dertil havde jeg et par smækbukser i samme stof med to mindre elefanter forpå :-) Jeg vidste, at min mor havde gemt sættet, så jeg fik tegnet elefanten af, og den har nu fået nyt liv i nyt stof. Det er lidt hyggeligt med sådan noget genbrug - gad vide, om de selv kan kende den, når de ser den næste weekend ...?

I foråret købte min mor noget stof med hjem fra Afrika, og jeg var så heldig at få et helt pænt rest-stykke :-) Billedet yder ikke stoffet retfærdighed; der er små sølvprikker og -cirkler over det hele. Man kan godt se cirklerne, men på billedet synes jeg mest det ligner falmede områder på stoffet ... Men det giver altså det fedeste spil, når lyset falder på! Elefanten er klippet ud af det afrikanske stof og det matcher perfekt til det lyseblå/turkise fløjlsstof, selve kjolen er syet i! Og det bedste er næsten, at der stadig er MASSER af stof tilbage!

Så var Mindstemusen færdig med sin lur. Hun skulle da prøve kjolen. Men hun kunne ikke engang få den ned over hovedet ;-) Jeg må igang igen i morgen og lave halsåbningen større. Pokkers også! Jeg foretrækker altså at sy bukser ;-)

Så jeg ved godt, hvad jeg skal få resten af ugen til at gå med! Jeg skal også have syet en kjole til pigernes kusine, lave Ældstemusens kjole færdig (er kun syet sammen), købe julegaver, til møde i børnehaven og så afsted på juleferie på fredag. Men mon ikke jeg når det?

God uge derude!
Polka :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!