tirsdag den 22. marts 2011

Weeeeeee

Så sad man dér. I sofaen hos psykiateren. Jeg sagde, jeg har det godt. Det blev noteret. Han skriblede løs. Jeg fortalte løs. Mine overvejelser og bekymringer i forhold til vores nye status som "mor OG far med arbejde-familie" og min ændrede rolle på hjemmefronten. Manden kan ikke længere - hver dag i hvert fald - følge Ældste i skole, så det skal jeg stå for. Jeg har følt mig stresset ved tanken om 2 børn og mig selv afsted og nå det hele i ro og mag og ikke mindst til tiden. Nu har jeg imidlertid gjort det 2 dage, og det er gået ganske godt. Pigerne er søde til at blive færdige, til at sætte sig ind i bilen og komme ud af den igen og til at blive afleveret. Jeg er endda mødt på arbejde til sædvanlig tid, så der er tid til en kollegial kop kaffe, inden dagen for alvor begynder.

Nr. Sundby set fra Egholm

Imidlertid er jeg træt nu. Fuldstændig færdig. Hovedpinen banker på, og jeg forsøger at vinde lidt energi ved en kop kaffe - ja, eller tre ... En pause ved computeren er i hvert fald nødvendig, inden resten af programmet for i dag skal klares. Heldigvis trænger ingen af pigerne til et bad ;-) Altså, nu lyder jeg som om Manden er flyttet hjemmefra eller først er hjemme kl. 20. Han sidder lige ved siden af og pauser ved sin egen computer. Pigerne leger teselskab på værelset, så her ånder fred og ro. Det er faktisk en dejlig eftermiddag. Det skal jeg bare fortælle hovedet også!

Men kort sagt: Jeg har det godt og har først en ny aftale med psykiateren om 2 mdr :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!