søndag den 2. januar 2011

Juletanker


I dag er den sidste feriedag. En dejlig juleferie er slut. Den fik en brat start, da vi pludselig måtte køre de 300 km sydpå en dag tidligere end planlagt. Taskerne blev hurtigt pakket, en madpakke lavet og den største portion tålmodighed fundet frem. 6 timer senere havde vi forceret det meste af landet i snegletempo, mens vi blev mere og mere glade for vores valg!

Rod i bilen ved juleferiestart - ved slutningen af ferien var mængden vokset betydeligt, hvilket ikke er foreviget ...

Som barn synes jeg, at juleferien var den fedeste ferie. Vi var hos min mors forældre hele ferien med et par afstiksdage til min fars forældre i den anden ende af samme by. Ferien var fuld af hygge, spil, sene aftner og til sidst kom nytårsaften, som blev fejret med masser af løjer og pakkespil. Når vi tilsidst satte kursen hjemad, føltes det, som om vi havde været afsted i en evighed.

I dag synes jeg, at julen er alt for hurtigt overstået. Måske fordi jeg nu selv er en større del af forberedelserne og overvejelserne. Fordi jeg selv har børn, der skal tænkes ind i planerne. Jeg holder stadig meget af julen og al dens fællesskab, men i år er det for alvor blevet tydeligt for mig, at mit fokus har flyttet sig. Nu er det vigtigste, at børnene har en god ferie og en god juleaften. Hvis de er glade og tilfredse, er jeg det også - sådan stort set.

Juleferieafslapning

Nu er ferien slut for denne gang. Sidste aften skal tilbringes på langs med en af mine nye bøger - måske en af Aimee Rays om doodle stitching. Et nytårsfortsæt er at brodere mere. Manden har givet mig alle tænkelige broderiremedier i julegave, så NU skal det være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!