fredag den 3. september 2010

Et par dage på langs...


... er hvad snotten har forlangt. I går var det VIRKELIG på langs. Jeg småsov stort set hele dagen, først på sofaen, siden i min seng. Det presser i ørene, gør ondt i halsen, trykker bag næsen og alligevel er jeg i tvivl, OM jeg kunne være taget på arbejde. Men det er nok bedst, at jeg er blevet hjemme. Også i dag.

Engelsk græs i min "have"

Jeg forestiller mig altid, hvad jeg kan få lavet på et par dage som disse. Jeg kunne bage lidt, rydde op i soveværelset (som af en eller anden grund altid trænger), jeg kunne sy den nederdel til Ældstemusen, som har været klippet i 1 måneds tid nu, jeg kunne læse, hækle, strikke eller vaske tøj. Det er som om jeg glemmer at jeg egentlig er syg, og at tid hjemme SKAL bruges til mere end at blive rask. Jeg orker ingenting, og alligevel skal jeg belemre mig selv med tanker om, hvad jeg kunne lave. Så hold dog op! Inderst inde har jeg det godt med, at jeg kan lade være og i grunden bare lade stå til. Men det kræver en del overbevisning og energi at gøre det.

Indtil nu har jeg bare sovet længe, hjulpet den mindste i tøjet, sovet lidt mere, spist sen morgenmad og set en film. Det er da helt godt gået, synes jeg. Håber jeg kan få lov til at holde tempoet nede resten af dagen. Få lov af mig selv altså ;-)

3 kommentarer:

  1. Stakkels dig :-(
    Rigtig god bedring !
    Ps- godt du blev hjemme.

    SvarSlet
  2. Åh, puha. Lyder ikke godt - men rigtig god bedring til dig :)

    SvarSlet
  3. Hej Miri og Gowry: Tusind tak for hilsnerne, det har hjulpet :-)

    SvarSlet

Det er hyggeligt med en kommentar!