onsdag den 29. december 2010

Home sweet home

Hjemme igen. Turen hjem var noget hurtigere overstået end turen derned. Heldigvis!! Dog havde jeg håbet, at pigerne ville falde i søvn på bagsædet. Mætte af oplevelser og sene aftner. (Så ville jeg også kunne spise mit køre-slik uden at dele ...) Men nej! De underholdt med julesange, konkurrencer, lidt småskænderier og "jeg-er-alt-for-træt" -gråd indtil Århus. Så faldt der ro på Mindste - og dermed også Ældste - og de sidste 100 km blev kørt i ro og fred.


Nu er bilen tømt for dens betydelige oppakning. Nogle tasker er tømt, andre må vente til i morgen. Pigerne har set Alle vi børn i Bulderby og nydt at sidde ligeså stille. Manden havde savnet sin computer, så da han havde serviceret pigerne med en lille is, mandariner og vand, er han blevet opdateret og har selv opdateret. Jeg har drukket kaffe, mens jeg har læst blogs, nyheder og spillet spil, der ikke krævede den vilde hjerneaktivitet. Det var tiltrængt!


Vi brænder adventskransen ned. Kalenderlyset skal også tændes for sidste gang. I morgen skal julepynten pilles ned, og julekassen indtage sin vante plads på reolen i kælderen. Julegaverne skal finde deres plads, hvilket måske kræver en ændring af andre placeringer ... Det har jeg ikke helt overblik over - og har egentlig heller ikke tænkt så meget på lige præcis dét - men i morgen skal bare være en hygge- og nulre-rundt-dag.

Jeg glæder mig!

2 kommentarer:

  1. Velkommen hjem igen:-)
    smiler når du beskriver jeres biltur(kan huske hvordan det var, da jeg selv havde små børn, bil og mange kilometer at køre )

    SvarSlet
  2. Miri - tak, det er dejligt at være her igen. Hahaha, turen med små børn kan svinge fra mareridtsagtige tilstande til noget så hyggeligt, at man ikke engang tør ønske det i et svagt splitsekund :-)

    SvarSlet

Det er hyggeligt med en kommentar!