søndag den 12. december 2010

Liiiidt ældre

Pyyyh, hvor sker der meget her i Blogland. Jeg har sidst været herinde i onsdags - eller måske var det torsdag? - og jeg læser og læser. Overalt er der julet, hyggeligt og jeg kan næsten dufte julekagernes duft brede sig fra computerskærmen ;-)


Herhjemme er dagene fløjet afsted - jeg er blevet lidt ældre og blevet fejret, som jeg ønskede mig: Den nærmeste familie på besøg til god mad, hygge og god snak. Manden var køkkenchef, og jeg skulle bare nyde. For en gangs skyld var kagen til eftermiddagskaffen købt - jeg er ved at lære, at jeg ikke kan alt. Heller ikke selv om tiden er der. Jeg prioriterer, samtidig med at jeg virkelig ihærdigt holder fast i min beslutning. Jeg sad i sofaen fredag eftermiddag og hyggede med pigerne og tænkte: "Jeg kan da godt bage en kage, det tager ingen tid, og så sparer vi de penge." Men så tog mit mere fornuftige jeg over og nærmest befalede mig at blive siddende og i stedet tage turen til bageren næste formiddag. Jeg er stolt over mig selv. Jeg plejer at lave alt selv og har set det som et personligt nederlag, hvis jeg skulle købe mig fra noget.


Og ved I hvad? Gæsterne synes, det var fedt at få en klassisk kagemand med slik på :-)

3 kommentarer:

  1. Stort tillykke med fødselsdagen. Sikke en god beslutning - at købe en kage - af og til må man altså erkende, at man ikke er superwoman....og så lade andre gøre arbejdet ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Tillykke !
    Og det er godt du er blevet klogere med alderen :-)

    SvarSlet
  3. Karen - tak! Dagen var så dejlig afslappet, at jeg måske gentager købekagen næste gang også ...

    Miri - tak! Det synes jeg også, og så føles det rigtig godt!

    SvarSlet

Det er hyggeligt med en kommentar!