mandag den 2. januar 2012

NYT

Et helt nyt år. En blank side. Ingen ord. Jeg har heller ingen. Ingenting falder mig ind. Fingrene bevæger sig ikke. Lange pauser. Jeg forsøger at holde hovedet tomt. Rent. Hverken negativt eller positivt. Bare være. Det er lykkedes mig siden før jul. Det går helt ok. Jeg kan stoppe de negative tanker uden ret meget ballade. Jeg har ikke ladet fnidder-fnadder gå mig på. Det plejer at være dét, der kan tænde mig af. Manden har lavet alt og har nærmest beordret mig at slappe af. Det har været rigtig godt.

Nu ligner vores hjem sig selv igen; julepynten er væk, ferietaskerne er udpakket, julegaver har fundet deres nye plads og bunkerne af vasketøj er elimineret. Nu skal pigernes tasker gøres klar til en ny uge. En kort én. Spændende, hvad den bringer. Og hvad den næste uge bringer. Og ugen efter den.

Jeg har ingen nytårsfortsætter. Derimod håber jeg, at det næste år bringer stabilitet til mit sind. Det er et helt nyt år. Jeg vil møde det med oprejst pande og ikke lade mig slå ud. Sgu!

Godt nytår til jer allesammen!

2 kommentarer:

  1. Hvor er det godt at læse !
    I er vist et godt par- du og manden, dejligt :-)

    SvarSlet
  2. Hej Miri - vi er et super par :-)

    SvarSlet

Det er hyggeligt med en kommentar!