søndag den 8. januar 2012

Max søndagshygge

Kaffe i koppen. Ild i lysene. Børn og mand i sofaen. En helt stille søndag. Sen morgen med hyggelige piger. Alle 3 under samme tæppe med müsli i skålene og Emil i tv. En morgen lige i mit tempo! Den gik over i en ligeså afslappet formiddag,  hvor Mindste også skulle til fødselsdag. Ældste og jeg begav os ud i verden og rundede fjorden og dens højvande. Nedfaldne grene blev fundet, både til vores fuglebur og til en lille vase. Der er store knopper på, så mon ikke vi snart leger forår i stuen?

Røde perler

Resten af dagen er gået med varm kakao, BørneScrabble, wii, 3DS, Wordfeud, UNO, vasketøj og strikketøj i forholdsvis skøn forening. Det passer Ældste ganske godt, at hun vandt over mig i BørneScrabble og flere gange over sin far i UNO ... Nu er hun ved at finde en eller anden mønt i et spil, og mon ikke det også lader sig gøre?
 
Mit humør er godt. Jeg nyder faktisk at være til for tiden. Jeg passer på med støj, multitasking, søvn og husker pauser - også når de ikke synes nødvendige. Det gør godt, og det føles som om en positiv spiral er i gang. Jeg tager det stille og roligt og håber, det er nok til at fortsætte ad denne vej ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!