onsdag den 3. februar 2010

Indeni/udenfor

Udenfor er der sne, frost og glatte veje. Hjemme er der hygge i sofaen, varme drikke og kys & kram. På arbejdet er der glade børn, søde kolleger og spændende arbejdsopgaver. Indeni mit hoved er der frustrationer, negative automatiske tanker og masser af af "ked-af-det-hed." Det er vel efterhånden gået op for de fleste, der læser med her, at jeg har en depression? Denne gang har det været on/off i 1½ år. Det er SÅ irriterende ikke at være herre over mit eget hoved. Jeg har brugt meget tid på at affinde mig med, at sådan er situationen. Nu er ved at vænne mig til, at det er en del af mig. I dag hørte jeg for første gang ordene "periodisk depressiv" om mig. Det fik mig til at stoppe lidt op og mærke efter. Mærke efter hvad? Hmm ... Det ved jeg ikke. Det føltes bare underligt. Det er svært at forklare. Selvom jeg har vidst længe, at depressionen vil komme og gå livet igennem, så er det en anden måde at sige det på. Ved det ikke helt ... det er måske bare, fordi det er nogle nye ord om mig selv, jeg skal vænne mig til? Jeg tænker lidt videre ... måske jeg bliver bedre til at sætte ord på en anden dag?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!