lørdag den 19. maj 2012

Laaaaaaaaangsomt

Manden har lovet endnu et - nybagt til i morgen tidlig :-)

Vågner tidligt. Forsøger at sove videre. Ingen held. Står op til pigerne, som også er oppe. Vi spiser müsli og har en hyggelig morgen med tv og spil. Manden sover længe og er oppe kort før middag. Pigerne ønsker sig havregrød til frokost - Manden agerer kok. De spiller, imens de spiser og hygger sig. Manden bager kage til eftermiddagskaffen, og imens tager pigernes aktivitet fart. De har gang i et utal af lege, som kræver et vist lydniveau. Det er ikke muligt at få dem til at dæmpe sig. Jeg forsøger ihærdigt men ender med at lukke døren ind til dem, og lade dem være. Jeg ordner vasketøj, der længe har være lagt sammen men savnet deres rigtige plads. Det var dejligt at få styr på det! Mere vasketøj finder vej til maskinen, og mere skal lægges sammen. Mit hoved er tomt imens, men det føles godt at være praktisk. Vi får kaffe, og bagefter beordrer jeg pigerne ud. De skal brænde krudt af, men efter et kvarters tid må vi ind igen, fordi det regner. Heldigvis var det nok, og deres energi kan nu styres. De hjælper kortvarigt Manden med maden, men så kræver maden al plads, og pigerne må vige. De indtager stuen og tv'et og kan ikke blive enige om, hvem der skal sidde hvor. Jeg forsøger at hjælpe dem til enighed, men Manden må træde til og lave faste pladser til dem. Forbudt at bytte! Nu er der faldet ro på dem, maden dufter og jeg prøver at finde overskud nok frem til at klare et måltid ...

Puuh, en lang dag! Den har føltes som en evighed, og der er endnu en evighed tilbage. Jeg har trukket mig selv rundt ved nakkehårene og har modstået den evige trang til at gemme mig væk i soveværelset. Det må være en sejr, selvom jeg er så udkørt i mit hoved, at jeg ikke orker at tænke på, at i morgen er der endnu dag ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!