tirsdag den 27. oktober 2009

Stearinlysene brænder stille og roligt i vinduet, børnene sover og manden er ude af huset i aften. Jeg er alene i stuen, nyder stilheden og freden. Jeg får en kop te, den gode blåbærte fra Kvickly, som også smager godt, når den ikke er skoldhed. Et klart plus, når der er mange ting, der kan forsinke tedrikningen. Men det er der ikke nu!




Jeg fandt dette billede af Ældstemusens tegning i sandet i sommers. Hun greb en pind og tegnede fluks den fineste pige i sandet, og længe var den baggrundsbillede på min mobil. Hvor skønt er det ikke at have hendes kunst indenfor rækkevidde, når jeg er ikke er hjemme? Men det lader til at være mit svage punkt ... selvom jeg kan ønske mig fred og stilhed, når pigerne gør hverdagen lige livlig nok, ligeså meget savner jeg dem, når de ikke er hjemme. For nylig havde jeg en weekend alene, og allerede fredag aften sad jeg foran computeren og kiggede på billeder af de skønne to. Den weekend fik jeg skoldhed te, brændvarm kaffe, en lur på sofaen uden børn på maven, syet i mange timer uden afbrydelser og ikke mindst mulighed for at sove længe - men jeg vil hellere have pigerne - og manden ;-) - hjemme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er hyggeligt med en kommentar!